Meslek Komiteleri Haberleri 11. Meslek Grubu Üyeleri “Söz Üyemizde” Etkinliğinde Bir Araya Geldi
  • 27.12.2019

11. Meslek Grubu Üyeleri “Söz Üyemizde” Etkinliğinde Bir Araya Geldi

Düzce Ticaret ve Sanayi Odası 11. Meslek Grubu (Lojistik, Karayolu Yük ve Yolcu Taşımacılığı) üyeleri, ilk kez gerçekleştirilen Söz Üyemizde programında bir araya geldi.

Toplantıya; Düzce TSO Meclis Başkanı Ahmet Dertli, Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ümit Ülgen, Ulaştırma Bakanlığı Bolu Bölge Müdürü Erdem Önce, Düzce TSO Yönetim Kurulu ve Meclis Üyeleri, Serbest Mali Müşavir Kudret Taş, KOSGEB Düzce İl Müdürlüğü KOBİ Uzman Yardımcısı Mustafa Uslu ile çok sayıda üye katılım sağladı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan Düzce TSO Meclis Başkanı Ahmet Dertli, genişletilmiş Meslek Grubu toplantısı ve Söz Üyemizde etkinliği yapmalarındaki amacın sektörün sorunlarını belirleyerek ortak çözüm önerileri geliştirmek olduğunu söyledi. Dertli konuşmasına şöyle devam etti;

“2018 Yılı Nisan ayı itibariyle sizin teveccühlerinizle Düzce Ticaret ve Sanayi Odası’nda Meclis ve Yönetim Kurulu olarak görev yapıyoruz. Bu süre zarfında birçok reform yapmış olmamıza rağmen, göreve geldiğimiz andan beri yapmak istediğimiz Söz Üyemizde etkinliğini nihayet hayata geçirdik.

Bu toplantıdaki amacımız siz kıymetli üyelerimizin çalışmalarımız konusundaki fikirlerini almak, önerilerinizi dinlemek ve daha da önemlisi bizim göremediğimiz aksaklık ve eksiklikler hakkında sizlerden bilgi almak olarak düşündük.

Burada bir aileyiz. Sizlerin fikirleri, beyanları bizler için çok önemli. Kalan süremizde yapacağımız hamlelerde sizlerin de katkısı olmasını umut ediyoruz. Yönetime sizleri de dahil ederek odamızı ve Düzce’yi daha üst kademelere taşımak istiyoruz.

Programa başlamadan önce sizlere göreve geldiğimizden bu yana yapmış olduğumuz faaliyetler hakkında kısa bilgiler vermek istiyorum.

2018 yılının Nisan ayında devir teslim töreninin hemen sonrasında Üniversiteden bir hocamızla görüşerek odamızın hızlıca SWOT Analizini yaptırdık. Bundaki amacımız eksiklerimizi tespit ederek üyelere daha iyi hizmet sağlayabilmek, yönetim ve meclis olarak doğru kararlar almak oldu. SWOT Analizinin sonuçlarına göre de ilk olarak hizmet birimlerimizin fiziki durumuna el attık. Soğuk ve otoriter görünümlü banko sistemlerini kaldırarak üyelerimizin personelle bire bir temas kurabildiği ofis sistemini hayata geçirdik. Bu konuda çok olumlu geri dönüşler aldık.

Fiziki durum değişikliğinden sonra personelimizle bir araya gelerek eğitim taleplerini aldık ve uzman kuruluşlardan eğitmenler getirerek personelimizin kişisel gelişimlerine de katkı verdik.

Üyelerimizden gelen talepler doğrultusunda eğitimler düzenleyerek üyelerimizin de kurumsal gelişimlerine katkı sağlamaya çalıştık.

Bildiğiniz üzere odamız Akredite oda statüsünde ve biz geldiğimizde akreditasyon sınıfımız C idi. Meclis ve Yönetim Kurulu olarak hemen bu konuda da çalışma başlattık. Üst düzey danışmanlardan destek alarak odamızın akreditasyon sınıflandırmasında en üst basamaklara çıkması için 1 yıla yakındır hazırlıklar yaptık. Geçtiğimiz haftalarda denetimden başarıyla geçtik.

Türkiye’de bir ilki başararak C grubu olan akreditasyon seviyemizi A grubuna taşımayı başardık.

Bu başarıda siz değerli üyelerimizin bize olan güveni, sizlerden aldığımız geri dönüşlere uygun olarak yapmış olduğumuz fiziki ve idari reformlar etkili oldu.

Binamızın içinde bazı fiziki önlemler alarak üye ile temasımızı güçlendirdik.

Üyelerimizin ihtiyaçlarına yönelik olarak eğitimler düzenleyerek ilgili kriterde ileri seviyelere geldik.

Web sitemiz ve bilişim sistemlerimizi günümüz koşullarına uygun şekilde dizayn ederek, üyelerimize sunduğumuz hizmetlere daha kolay erişimi sağladık.

İlimizde ilk kez Ulusal düzeyde fuar düzenlenmesi konusunda büyük adımlar attık ve ilk fuarımızı geçtiğimiz mayıs ayında yaptık. Bu yıl da ikincisini yapacağız inşallah.

Odamızın politika, misyon ve vizyonunu güncelleyerek günümüz koşullarına uygun, profesyonel ve ileriyi öngören bir hale getirdik.

Meclis ve Komite toplantılarımızı olabildiğince düzenli ve sürekli şekilde gerçekleştirerek tabanın yönetime katılımını güçlendirdik. Bu konuda profesyonellerden destek alarak çalıştaylar düzenledik. Komitelerimizi daha iyi nasıl çalıştırabiliriz sorusunu komite üyelerimizle birlikte istişare ettik.

Oda personelimizle sürekli iletişimde olduk ve kendilerinin mesleki alanda gelişmelerine yardımcı olabilecek eğitimler düzenleyerek üyelerimizin daha nitelikli hizmet almalarına katkıda bulunduk. Personelimizle motivasyon toplantıları yaparak sürekli yanlarında olduğumuzu da ayrıca ifade ettik.

Odamızın stratejik planını güncelleyerek önümüzdeki 5 yılın genel iş planlamasını yaptık. Bu plana uygun hamleler yaparak odamızın kalite seviyesini bulunduğu noktanın ilerisine taşımaya gayret edeceğiz.

Dijital çağa uygun donanımları odamıza kazandırarak üyelerimizin hizmet alım sürelerini en aza indirdik. Teknolojiyi oda olarak yakından takip ediyor, üyelerimizin menfaatine olabilecek tüm uygulama ve ekipmanları mümkün olan en kısa sürede odamıza kazandırmaya çalışıyoruz.

Üyelerimizin açılış, organizasyon ve fuar çalışmalarını yakından takip ediyor, mümkün olduğunca çok üyelerimizle temas halinde olmaya çalışıyoruz. Sizlerden aldığımız geri dönüşler sayesinde de odamızın hizmet kalitesini yükseltmeye durmadan devam ediyoruz.

Odamızı ve Düzcemiz’i ulusal ve uluslar arası alanlarda en iyi şekilde temsil etmeye çalışıyoruz. Doğu Marmara Kalkınma Ajansı, ABİGEM A.Ş, TOBB Konseyi, Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası gibi kurumlarda aktif görev alıyor, burada odamız ve ilimizin menfaatine olacak işlere ön ayak olmaya çalışıyoruz. Son olarak da TOBB Başkanımız Sayın Rifat Hisarcıklıoğlu’nun teşvik ve önerisiyle TOBB İktisadi Kalkınma Vakfı’nın yürütme kurulu üyesi olarak görev aldık. Bu kurum ülkenin ekonomisine yön veren önemli bir karar merkezi. Tüm bu kurum ve kuruluşlarda siz değerli üyelerimizi ve ilimizi temsil etmeye, ilimize fayda sağlayama çalışıyoruz.

Kamusal finansman kaynaklarının üyelerimize yönelik çağrılarını takip ediyor, gerekli duyuruları yaparak azami düzeyde faydalanmalarına yardımcı oluyoruz. Bunun yanı sıra oda olarak da finans kurumlarıyla protokoller yaparak üyelerimizin uygun finansmana ulaşımlarına katkıda bulunuyoruz. Yine üyelerimizin sertifikasyon ve mesleki eğitimleri için gerekli tüm adımları atıyor, ilgili kurumlarla işbirliği içerisinde odamız bünyesinde eğitimler ve sınavlar açıyoruz.

Üyelerimizin yurt içi ve yurt dışı fuar organizasyonlarına katılımlarını teşvik ediyor, kamusal kaynak ve desteklerden en üst düzeyde faydalanmaları için destekler veriyoruz. Bu aşamada yabancı dillerini geliştirmek ve dünya pazarlarına daha kolay erişim sağlayabilmeleri için üniversitemiz ve özel eğitim kurumlarıyla protokoller yapıyor, yabancı dil eğitimine de en uygun şekilde erişmelerini sağlıyoruz.

Odamız bünyesindeki Proje ofisimiz kamusal kaynakların ve yurt dışı kaynakları takip ederek yapılan proje çağrılarına uygun projeler yazıyor. Bu projelerin takibini yapıyor. Bu dönemde toplamda 20 projemiz onaylandı. Bazı projelerimiz sonuçlandı, bazıları devam ediyor.

11 Meslek Komitemizin ve Meslek Komitelerimizin temsil etmekte olduğu 3.174 meslek grubu üyelerimizin ihtiyaç ve beklentilerinin doğru tespit edileceği bir çalıştay düzenlendi ve sonrasında çözüm önerilerinin geliştirilmesi sağlandı. 

Kobilerimizin kurumsal kapasitelerinin geliştirilmesi projesi ile; 15 firmaya akademik danışmanlık verilecek. Danışmanlık ile firmalarımızın ihtiyaç analizleri gerçekleştirilecek, kurumsallık ve dış ticaretin geliştirilmesi konularında destek sağlanacaktır.

Proje Ortağı Olduğumuz Destek Programları

1-Gümüşova Meslek Yüksekokulu  İle;  “Gümüşova MYO Makine ve Metal Teknolojileri Laboratuvar İmkânlarının   Geliştirilmesi ve Akreditasyon İşlemlerinin Başlatılması” Projesi

2-Mevlana Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi İle; “Vizyonumuz Brode Tasarlamak Misyonumuz Marka Olmak”

3-Düzce Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi İle; “Mektepli Kadın Şefleri İmalata Hazırlıyoruz” Projesi

4- Düzce Üniversitesi İle;  ‘’Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Ürünleri İçin Ortak Üretim Tesisi Altyapısının Kurulması Projesi’’

5-Cumayeri Meslek Yüksek Okulu İle  ‘’Sanayi Beklentilerini Karşılayan Mesleki Eğitim Altyapısının Yenilikçi Teknolojiler İle  Desteklenerek Geliştirilmesi Projesi’’

6-Düzce Teknopark A.Ş  İle;  ‘’Tasarim Prototipleme Merkezi Kurulumu Projesi’’

7-Düzce Organize Sanayi Bölgesi  İle;  ‘’İhracat Odaklı İnovasyon Ekosisteminin Geliştirilmesi Projesi’’

8- Ankara Sanayi Odası İle; “İspanya ve Türk Odaları Arasında Tecrübelerin Transferi Yolu İle Kobilerin Geliştirilmesi: Kobi Gözlem Evi “Projesi

9- Yunanistan -Avrupa Bölgesel İş Birliği Teşkilatı İle;  (Bsb Gıda Ürünleri Marka Teknikleri) Projesi ‘’

10-Düzce Valiliği İle; “Düzce Nitelikli İstihdam ve Strateji Geliştirme Merkezi” Projesi

11-Düzce Üniversitesi İle; Erasmus + Programı Mesleki Eğitim Stratejik Ortaklıklar (Ka202)

12-Çilimli Organize Sanayi Bölgesi İle;  ‘’ Yenilikçi Tasarım Taknikleri İle Geleceği Tasarlayanları Eğitmek Projesi’’ geliştirilmiş, projelerimiz halen aktif olarak devam etmektedir.

Bu proje çalışmalarımızın yanı sıra Düzce Üniversitemizle birlikte birçok çalışma yaptık. İlimizdeki tıbbi aromatik bitki yetiştiriciliğine destek olduk. Bu bitkilerin DÜBİT’te yapılan AR-GE faaliyetleri sonucu ticarileştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla kurutma fırını tedariği yaptık. Ürünlerin markalaşma ve ticarileşmesine ön ayak olduk. Yine Gölyaka Meslek Yüksek Okulu Aşçılık Bölümü’nün tüm malzemelerini oda olarak biz karşıladık. Çilimli Meslek Yüksek Okuluna Veterinerlik Bölümü açılması için yapılan girişimlere katkı verdik.

Düzce Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile çok büyük bir proje geliştirdik. Projemiz bitime çok yaklaştı. Kısa zaman sonra bölgenin en kapsamlı mesleki sertifikalandırma merkezi ilimize kazandırılmış olacak. Burada butik eğitimler düzenleyerek direkt olarak sanayicilerimizin nitelikli personel ihtiyacına istihdam garantili olarak çözümler üreteceğiz. Proje okulumuz olan Mevlana Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile de birçok proje geliştiriyoruz. Son olarak da tasarım atölyesi yapımı için yeni bir proje ürettik. Atölyenin tüm teknik malzemelerini proje ile karşılayacağız.

Odamızın gelişimine sağlayacağınız katkılardan dolayı şimdiden teşekkür ediyorum. Toplantımızın hayırlara vesile olmasını diliyorum”

Toplantının devamında Bolu Ulaştırma Bölge Müdürlüğü Uzmanları 1 Ocak 2020 itibariyle yürürlüğe girecek olan yeni yönetmeliklerle ilgili bilgiler verirken, üyelerin konu hakkındaki sorularına da cevaplar verdiler.

Toplantıda ayrıca KOSGEB Düzce İl Müdürlüğü KOBİ Uzman Yardımcısı Mustafa Uslu tarafından KOSGEB destekleri sunumu ve Serbest Mali Müşavir Kudret Taş tarafından E-Fatura, E-İrsaliye uygulamaları hakkında da sunumlar gerçekleştirildi.