Müdür Levha Kaydı İçin Gerekli Belge ve Şartlar

1. Dilekçe
2. T.C. Kimlik fotokopisi.
3. Arşiv kayıtlı Adli Sicil Belgesi; Kişinin adli sicilinde kayıt bulunması halinde mahkeme kararı gerekmektedir.(Aslı alınır)

*E-Devletten alınacak ise
 -Resmi
 -Diğer
 -Düzce Ticaret ve Sanayi Odası
Seçilerek sorgulama yapılan belgenin çıktısı alınmalı

*Adliye’den alınacak ise
Resmi Kurum’a hitaben, Arşiv kaydı gözükecek şekilde alınmalı
(Adli Sicil Kaydı için alınan belgelerde Konu: Resmi Kurum ifadesi bulunmalıdır)

4. Adres bilgisi: e-devlet şifresi olanlar www.turkiye.gov.tr adresinden alabilirler, e-devlet şifresi olmayanlar ikametgâh belgesi getirebilirler
5. Diploma. (Aslı,Noter tasdikli sureti veya E-devletten mezuniyet belgesi)
6. SEGEM sertifikası. (Fotokopi alınır)
7. Şirket Müdürü ortak değil ise SSK işe giriş bildirgesi. (Fotokopi alınır)

Şirket müdürlerinin öğrenim ve deneyim süreleri aşağıda belirtilen nitelikler çerçevesinde olmalıdır;

     a.) Dört yıllık yüksek öğretim kurumlarından Lisans mezunu olan kişilerden 1 yıl 6 ay, iki yıllık yüksekokulun ilgili (Sigorta, Risk, Aktüerya ve Bankacılık ve Sigorta) bölümlerinden mezun kişilerden ise iki yıl deneyim aranmaktadır. 
    b.) Dört yıllık yüksek öğretim kurumlarının sigortacılıkla ilgili bölümlerinden mezun kişilerden deneyim aranmamaktadır.
    c.) Şirketin Ticaret sicil kayıtlarında Müdür’ün “münferiden” yetkili olarak atanması gereklidir. Müştereken yetkilerde, Levhaya kaydedilmek istenen Müdür, müşterek imza yetkilisi olduğu diğer Müdür ile beraber Levhaya kayıt olmak zorundadır. Yönetmeliğin Uygulanmasına ilişkin Genelgenin 4.2 maddesince Bankalar ve özel kanunla kurulmuş ve kendisine sigorta acenteliği yapma yetkisi tanınan kurumlarda çalışanların deneyim hesaplaması “SEGEM” sertifikasının alındığı tarihten sonra geçerlidir.
   d.) 14.04.2008 tarihinden önce tüzel kişi acentesinde ortak olduğunu yada gerçek kişi acente olduğunu ticaret sicil kayıtları ile ispatlayanlardan öğrenim düzeyi ve mesleki deneyim şartları muaftır.

Önemli Not:
- Genel müdür, genel müdür yardımcısı, şube müdürü ve Teknik personellerin ikametgâhı, merkez veya şubenin bulunduğu il sınırları içerisinde olmalıdır. Olağan iş akışını etkilemeyecek makul mesafeler de il sınırları kapsamında değerlendirilir.